Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester i nettbutikken. Kjøpsbetingelsene utgjør, sammen med din bestilling gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Der det i disse kjøpsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post.


1. Parter

Selger er AlfaCare AS, Heddalsveien 11 (bygg 140), 3674 Notodden. AlfaCare AS er registrert i Brønnøysund-registeret med org.nr.: 985 086 435MVA, telefon: 35 02 95 95, e-post: post@alfacare.no. Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.


2. Gjennomføring av kjøp i nettbutikken

Når du bestiller/handler i vår nettbutikk, består kjøpsprosessen av følgende punkter:
•    Se på produktutvalget i nettbutikken
•    Velge produkter og legge disse i handlekurv ved å skrive antall og klikk på “Kjøp” knappen
•    Gå til kasse
•    Fyll inn kontaktinformasjon - logg inn / registrer bruker
•    Velg betalingsmåte (Visa / MasterCard / Vipps for privatkunder, faktura for bedriftskunder)
•    Du vil etter betaling få en bekreftelse på e-post til e-postadressen du har lagt inn under kontaktinformasjon


3. Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server. AlfaCare AS er samtidig bundet av din bestilling. Du har likevel mulighet til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett. Når AlfaCare AS mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.


4. Opplysninger gitt i nettbutikken

AlfaCare AS jobber hele tiden for å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrivefeil kan forekomme, noe som kan bety at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Vi legger stor vekt på å ha et bredt spekter av produkter i butikken, noe som gjør at vi i travle perioder kan gå tom for enkeltprodukter. Vi vil da informere deg spesielt, hvis dette fører til at leveransen forsinkes ut over normal leveringstid. Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet ikke lenger er tilgjengelig. I slike situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
Som forhandler og juridisk eier er AlfaCare AS ansvarlig for transaksjoner på nettsiden. Dette betyr blant annet at kredittkortopplysninger blir skrevet inn på en sikker, kryptert side. Kredittkortnummer oppbevares ikke av AlfaCare. Dette håndteres av vår betalingspartner Elavon.


5. Priser

Du velger selv om du vil se priser inkl. eller eks. mva. på "Min side" eller ved merke boksen øverst til høyre på siden. 

 

6. Fraktbetingelser

Privatkunder

Frakt for privatkunder koster kr. 125 på ordre under kr. 1000 inkl. mva. og det er fri frakt på ordre over kr. 1000 inkl. mva. Pakken sendes med Posten/Bring og leveres enten på din lokale Post i Butikk eller direkte i din postkasse avhengig av størrelse på pakken. Fri frakt på ordre over kr. 1000 inkl. mva. gjelder sendinger opp til 35 kg. For større sendinger (som for eksempel et stort treningsapparat) blir frakt fakturert i etterkant i henhold til faktiske fraktkostnader med Posten/Bring. Ønsker du mer informasjon før bestilling kan du ta kontakt med kundeservice for avtale i forkant.

 

Uavhentede pakker blir returnert etter 14 dager*. I slike tilfeller vil din ordre bli slettet og ordrebeløp minus håndterings- og returfraktgebyr på kr. 150 inkl. mva. blir kreditert/refundert. Dersom du likevel ønsker varen(e) må du legge inn en ny bestilling. 

 

*Fra og med 1. oktober 2022 endrer Posten/Bring sine retningslinjer. Hentefrist for pakker som leveres til Post i Butikk og i Pakkeboks endres fra 14 til 7 dager. Mottaker kan fra samme dato be om kostnadsfri forlenget hentefrist fra 7 til 14 dager via SMS eller app.

Bedriftskunder

Bedriftskunder betaler med faktura og blir fakturert for fraktkostnad basert på Posten/Bring sine satser. Bedriftskunder får sine pakker levert direkte på sin adresse. Ønsker du at dine bestillinger skal sendes til Post i Butikk istedenfor å leveres på adresse, ta kontakt med kundeservice for avtale. Store sendinger som treningsapparater, behandlingsbenker og lignende leveres også direkte på bedriftens adresse med mindre annet er avtalt.

 

Fraktbetingelser forhandlere og bedriftskunder

Frakt belastes etter Posten/Bring sine satser for forhandlere og bedriftskunder. Standard fraktmåte for forhandlere/bedrifter er Bring Bedriftspakke levert på adresse. Ved behov for Servicepakke levert på Post i Butikk, legg inn kommentar i kassen eller kontakt kundeservice for avtale.

 

Større bestillinger som store treningsapparater, behandlingsbenker og lignende leveres også på adresse. Det gjøres oppmerksom på at Bring ikke bærer opp trapper men leverer på adressens hovedinngang. Bring tar heller ikke med seg tompaller eller emballasje.

 

AlfaCare kan selv levere, montere og håndtere emballasje. Ta kontakt om du ønsker tilbud på dette. Det vil beregnes kjørelengde og timebruk fra våre lokaler på Notodden.

 

7. Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer ved forsendelse med Posten. AlfaCare AS har risikoen for produktene inntil de overtas av deg. Dersom leveringen av produktene blir vesentlig forsinket (mer enn 10 dager), vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om når levering kan skje.


8. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

 
9. Reklamasjon

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Feil du oppdager innen seks måneder etter at du fikk produktene, skal imidlertid normalt regnes som feil som har oppstått før du fikk produktene. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 10.


10. Angrerett

Angrerettloven gjelder kun forbrukere / privatkunder.

 

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Angrerettskjema kan lastes ned HER. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss uåpnet, uskadet og i original tilstand. Emballasje må være uskadet og i original tilstand. All produkter skal sendes tilbake innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt for varen inkludert porto for forsendelsen til deg. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss. Produktet sendes tilbake til oss inkludert originalt emballasje og manualer sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet. Dersom produktet eller emballasjen er skadet vil rimelig kompensasjon trekkes fra beløpet som refunderes til kjøper. Sendingsetiketter må ikke limes direkte på produktets embalasje - det ødelegger emballasjen.

 

Retursendinger adresseres til:

AlfaCare AS

Postboks 10

3671 Notodden


11. Personopplysninger

AlfaCare AS bruker bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss via epost.

Kundedata blir ikke delt med eller solgt til tredjepart, og oppbevares i henhold til norsk lov.

 
12. Salgspant

AlfaCare AS har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.


13. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor. 

 

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.